Construir amb volta catalana - 16 de juny

12/06/2024

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació va concedir un Ajut Joan Oro 2023 al projecte La volta catalana. De la tradició a la innovació, presentat pels professors de la Universitat Politècnica de Catalunya David López López (Dept. de Tecnologia de la Arquitectura) i Marta Domènech Rodríguez (Dept. de Projectes Arquitectònics). Gràcies a aquest ajut, en col·laboració amb el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC), amb motiu de la Festa d'Arquitectura de l'Eixample (en el marc de les Setmanes d'Arquitectura 2024) i amb l'acollida de la Diputació de Barcelona, es presenten les Jornades Construir amb volta catalana.

Aquestes jornades es duran a terme el diumenge 16 de juny al recinte de l'Escola Industrial (Carrer del Comte d'Urgell, 187, Barcelona) a l'Edifici de la Residència Ramon Llull, i començaran a les 10:00 hores.
Les jornades constaran de conferències, un taller obert a la ciutadania d'exploració de formes arquitectòniques amb maquetes, i la inauguració de l'exposició La volta catalana. De la tradició a la innovació.

El programa de les jornades és el següent:

10:00. Benvinguda
• Sandra Bestraten (COAC)
• Eloi Juvillà (Diputació de Barcelona)
• Jordi Mas (Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació)

10:15. Conferències
Presentació de les Jornades. Construir amb volta catalana per Marta Domènech i David López (Universitat Politècnica de Catalunya)
L’ús de la volta ceràmica per contenir terres: una solució molt sostenible per Robert Brufau (BBG Estructures)
Aprenent de la volta catalana per Oriol Roselló (Bangolo Arquitectura)
• Utilitats de la volta de maó de pla per Jordi Domènech (mestre de construcció tradicional)
La volta infinita. La continuïtat de la superfície de maó de pla a Gaudí i a la Sagrada Família per Ignacio Paricio i Marc Cabello (Universitat Politècnica de Catalunya i Vesta)

12:30. Taller: “Form-finding” amb maquetes

14:00. Inauguració de l’exposició: La volta Catalana. De la tradició a la innovació

Aquest esdeveniment busca ressaltar la importància i la versatilitat de la volta catalana en l'arquitectura contemporània, oferint una visió innovadora i sostenible.