Pilar Garcia-Almirall, reelegida directora del Departament de Tecnologia de l’Arquitectura

La professora i investigadora Pilar Garcia-Almirall inicia, el 7 de juliol, el seu segon mandat com a directora del Departament de Tecnologia de l’Arquitectura de la UPC, després d’haver estat reelegida en el càrrec.

La catedràtica Pilar Garcia-Almirall renova el càrrec al capdavant del Departament de Tecnologia de l’Arquitectura de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), que dirigeix des de 2017. Medalla Narcís Monturiol el 2020 per les aportacions realitzades durant la seva trajectòria professional i Premi extraordinari per la UPC a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), Pilar Garcia-Almirall dirigeix també el Virtual Innovation Modeling the Architecture and the City Lab (VIMAC). Des d’aquest laboratori de modelització de les ciutats, vinculat a l’ETSAB, s’impulsa la creació de noves tecnologies en la docència i la recerca de l’arquitectura. Durant el període 2006-2011, Garcia-Almirall va ser també sotsdirectora de l’Escola d’Arquitectura de Barcelona.

Doctora en Arquitectura, la seva recerca, de caràcter transdisciplinari, ha aportat nous mètodes i procediments per sistematitzar atributs descriptors de l’edificació, l’avaluació de la qualitat dels edificis i les condicions socials i urbanístiques dels habitatges, a més de les problemàtiques associades als barris vulnerables. Ha liderat recerca innovadora en l'avaluació dels espais arquitectònics, urbans i mediambientals, d'habitatge i de millora dels barris. Ha estat pionera en la incorporació de tecnologies informàtiques com el sistema d'informació geogràfica (SIG) en l'estudi, l'avaluació i la gestió de la ciutat.

Directora del màster professional en Sistemes d’Informació Geogràfica de la UPC, també ha estat distingida amb diversos guardons, com ara el Premi de l’Obra Social ‘La Caixa’ a la direcció de Tesis Doctorals. A més, com a investigadora, és adjunta a la direcció del Centre de Política del Sòl i Valoracions (CPSV), així com membre del grup de recerca en Qualitat de la Vida Urbana i Sostenibilitat, reconegut per la Generalitat de Catalunya. Institucionalment, ha participat en diferents òrgans consultius i és la representant del Consell Social de la UPC al Consell de l'Habitatge Social de Barcelona.